söndag 29 mars 2015

Pysselglädje!

Känns som det var evigheter sedan jag tog mig tid att sitta ner och pyssla lite. Men nu börjar jag få tillbaka pysselglädjen igen. Förra söndagen var det en av de bästa pysseldagarna. Då tog jag på mig faster-koftan och packade diverse pysselgrejer och for ut till Våla. En pysseldag med Viran. Vi målade, klistrade och lekte med lera. Så kul att se Viras koncentration och hur hon verkligen gick in i det hon gjorde. Fasters lilla pysselgroda. Sådana här dagar får det bli fler av.


Idag blev det istället skapande för egen del. Gjorde två nya smyckesramar till syster. Nu har hon tre stycken i olika storlekar som hon kan hänga halsband, armband, örhängen med mera på.



Annars idag blev det vårstädning, framförallt städa bort bacillerna från veckans förkylning. Nya gardiner, ny fönsterlampa, ljust och fräscht. Sen får vi hoppas att solen vill komma tillbaka igen, för nu är jag redo för våren!!!

Träningen då, inför sommarens lopp? Ja eftersom jag då återigen varit sjuk så har det inte blivit någon träning denna vecka. Jag hoppas verkligen inte att det är mitt dåliga immunförsvar som är påväg tillbaka. Men nu är jag så gått som frisk, så i morgon ska jag ta mig ann lite simning igen.
 Fast i ärlighetens namn så kunde jag väl inte hålla mig helt från större ansträngningar i vecka. I fredags kunde jag inte hålla mig från att åka till Fyris Park och dansa. Jag borde väl ha stannat hemma och vilat men jag var så less på det och dansa är ju SÅ mycket roligare. (Jag vet att jag är sämst på att vara sjuk.) Hade en av de bästa foxarna någonsin dessutom. En sådan fox som får en att känna sig lätt, smidig, sensuell men på rätt sätt. Allt var bara perfekt. DRÖM!!!

Nu ska jag väl försöka ställa om kroppens klocka också och förbereda mig för natten.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar