söndag 1 mars 2015

Mot nya mål

Tiden tickar och går lite väl snabbt ibland.
Februari har bara försvunnit. Egentligen har jag inte gjort något speciellt direkt. Varit ut och dansat två gånger, en gång till Blender och Expanders. Båda gångerna var helt magiska. Åh vad jag älskar att gå ut och dansa. Sista låten för Blender var fågeldansen, jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att att jag skulle bugga till den låten. Men nu är det gjort och jag vette tusan vad mina fötter gjorde men de hängde med och fort gick det.

Har hunnit med en snabbis till Island också. Jag säger en snabbis för det var det verkligen. Från en söndags eftermiddag till en tisdags morgon. En inköpsresa med jobbet. När vi landade möttes vi av en riktig snöstorm. Det var lite otäckt att åka med bussen från flygplatsen. Men vi överlevde och vädret blev bättre på måndagen. Det var kul att äntligen få se en bit av denna ö. Mamma har ju trots allt bott där i ett par år utan att jag hälsat på henne. Men nu, nu när hon bor i Sverige igen, ja då passar jag på att åka dit igen. Men jag kan säga så här, jag fick blodad tand och kommer åka tillbaka och då kommer jag stanna längre. Blev väldigt sugen på att åka till norra Island och vandra och rida. Åsa, Johan är ni på? Manfred kan följa med.

Men nog om vad som hänt till det som komma skall. Jag "råkade" nu i kväll anmäla mig till ett mindre Triathlon lopp. Var på en kurs för två veckor sen där en av deltagarna tipsade om det här loppet. Jag har sugit lite på tanken och har samtidigt ett bra tag varit sugen på att ta mig igenom ett triathlon-lopp. En sak bara, jag har ingen cykel... Får försöka lösa det på något vis, nu är jag i alla fall anmäld. Simning 375m cykel 20km och löpning 5km. Hoppas jag kommer klara det. Kul att ha ett mål. Den 4 juli smäller det.

/Annika

2 kommentarer: