måndag 7 maj 2012

Då var det dags igen. För dem som känner mig vet nog vad jag talar om. Det var två veckor sedan sist och det är ju ungefär så lång tid det brukar gå mellan varven. Ibland bara en vecka. Jag talar såklart om virus, Virus, virus och åter virus. Jag blir nog ALDRIG fri från dessa virus. Av någon anledning så har jag de senaste två åren av en oförklarlig anledning väldigt lätt för att bli sjuk och ofta. Riktigt jobbigt är det. Sist var det hosta och snuva. Och ja nu är det samma sak igen. Och det är inte pollen det vet jag. Tar i trä och känner att det är skönt att det i alla fall inte är någon feber.
 Men som sagt för de som känner mig och vet hur sjuk jag varit de senaste åren med virus och allt vad de nu är, så börjar jag i alla fall se en ljusning, jag blir inte sjuk fullt lika ofta och länge vilket i alla fall det är skönt. Kanske har jag ett litet immunförsvar på gång nu. Jag bara tackar och tar emot de lilla jag kan få.
 Nu blir det bara till att ta det närmaste dagarna i lugn och ro, inte anstränga mig för mycket, snyta näsan och dricka hostmedicinen så kanske, kanske jag hinner bli frisk tills på torsdag, för då är det dags för dans igen.

Men den bästa medicinen fick jag nog idag. Shoppa lite nya härliga sommarkläder, på rea till på köpet. Det blir man glad av, två klänningar, ett linne och en blus. Nu får det gärna bli sommarvarmt också så jag kan börja använda kläderna. De är ju så fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar