söndag 16 december 2012

Advent och Ylvis

Då var det tredje advent. Huvaligen vad tiden går fort. Nu är snart julen över känns det som. Jag som inte ens druckit glögg eller ätit någon vörtmacka än, vilket jag brukar ha gjort i mängder vid det här laget, sen ska vi inte ens tala om knäcken och ischokladen... Får försöka ändra på det nu i veckan, eller börjar jag bli gammal och prioritera andra saker?
 Började dagen men frukost på sängen och skidor på tv, följt av julspel. Samma julspel som jag och min finaste Elin en gång var med i, på den tiden som vi sjöng i Pingstkyrkans gospelkör. Julspelet var omgjort men det var fortfarande lika mysigt att titta på.

Igår bokades äntligen nyårsresan, så kul det ska bli och måtte inte sj eller sas hitta på några dumheter nu när jag ska ut och resa. För då, då blir jag inte glad. Hur som, det blir jag, Åsa, Johan, Joel, Lania och Filip. Alla uppe i Åre. Skidor och mys. Vad mer kan man önska sig, några andra fina människor också kanske, men man kan ju inte få allt här i världen.

Tillsist innan adventstöket med städning och bakning drar igång så måste jag bjuda på ett klipp av norska Ylvis. Lania har bjudit in mej till denna norska humor och jag ÄLSKAR det. Kan se det om och om och om igen, lika roliga varje gång. Finns så många klipp.


Här är ett av de bästa, som jag även vet Lania gillar. "Stopp i åttende etasje for påfyll av: baller", "That´s where the Honkitonkenonkibonkers live", ja uttrycken de ger är många...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar