söndag 9 december 2012

Adventmys

Fantastisk vinterdag idag. Strålande sol och gnistrande snö. Helt underbart. Egentligen borde jag ha suttit hela dagen för att plugga till morgondagens tenta. Men vem kan hålla sig mot en vintrig promenad när det är så vackert ute. (Tenta finns det alltid kvar men inte snö). Självklart fick kameran följa med också.

 Tänk att det kan vara såhär vackert mitt inne i stan, i en liten "skog". Helt ofattbart. Låt det aldrig försvinna, i all fall inte innan mars. Ibland önskar jag att jag bodde kvar ute på landet som när jag var liten. 
 När jag kom hem så unnade jag mig en stor kopp med varm choklad och en klick grädde, följt av tomteplock. Nu är alla mina tomtar, ljus, dukar och granar uppe. Så nu är det riktig julkänsla i lägenheten, innan hade bara gardinerna och adventstjärna/ljusstake kommit upp. Men det har jag ordnat upp nu alltså
Den lilla granen, innan den riktiga granen kommer.
Men nu finns det ingen återvändo. Skidor på tv och tenta böckerna i knät. Plugg, plugg, plugg, så får vi se hur morgondagen går. Förutsättningarna i veckan för tentaplugg har inte varit de bästa. Så det blir nog omtenta även nu.

Ner i tentaplugget, så kanske det blir mer adventmys lite senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar