tisdag 4 december 2012

"The? Hur gör man då?"

Omtentan i fredags? Ja den gick väl sådär, fick total blackout, kunde inte beskriva Kalmarunionen, Birger Jarl eller Tangdynastin i Kina, inte på det sättet som jag hade velat. Och inte på det sättet som jag hade kunnat. Jag kan det ju men när jag satt där, så kunde jag inget. Så himla typiskt, avskyr verkligen när det händer.

Lämnar det bakom mej och ser framåt mot nästa veckas tenta. Och nej jag är inte så förberedd som jag vill vid det här laget. Tiden räcker inte till och nu är även förkylningen här. Tänk att man kan känna en sådan stress efter att ha kommit ner i varv efter en toppenhelg.(Trots den lilla blåtira som uppstod).

Snön hjälper mig tack och lov att hålla kvar lugnet. Tänk så vackert det är detta vita fina fluff som ligger som ett täcke. Som en sagovärld, mer kommer det och än mer älskar jag det. (Förstår inte att folk kan klaga så mycket på snön som de ibland kan göra. Vill de hellre har grått och regn som i november?)

Bilden är två år gammal från Piteå, men den visar hur mycket jag älskar snö.
Jag kan bo i det om det vore så.

/Inte alltid lätt att veta hur man gör en kopp med The men det vart i alla fall rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar