onsdag 19 december 2012

Knäproblem

Som rubriken säger så har jag fått någon form av problem med mitt högra knä, jag vet inte vad jag har gjort eller vad det är för fel. Vridning, inflammation? Vem vet, plötsligt var det bara där. Jag vet bara att det gör ont när jag böjer och sätter mig på knä, när det kommer tryck på det och ibland när jag går/står. Det stramar åt och kommer en tryckande känsla. Finns även punkter jag kan trycka på så gör det ont. Mycket underligt och oroväckande inför nyår. Nu är det visserligen mer än en vecka tills backen ska intas med skidorna och alla fina vänner, men nu har jag gått såhär i mer än en vecka och det har knappast blivit bättre, snäppet lite värre faktiskt, tyvärr. Är det såhär när jag åker till Åre vet jag inte om jag kommer våga åka så mycket skidor, med risk för att förvärra, vad det nu är.
 Så för att förhoppningsvis förbättra mitt lilla knä så är det Back on tracks knäskydd, heat lotion och så mycket vila av knät som det bara går. Inga mer promenader till jobbet, utan nu är det bussen. Lånade även lasern av bästa Sofie i söndags. Hon ska även ge knät en laserbehandling i jul också. Och se om hon har någon magisk kraft med sina nypor.
 Nu är det alltså bara att hålla alla tummar som går. Vill ju knappast stå på sidan av och titta på all härlig skidåkning bara för ett dumt knä som bråkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar