onsdag 16 januari 2013

AW i backen

Äntligen. Nu var vilan över. Krypandet i kroppen tog över och knät gör tack och lov inte ont längre. (Tar i trä) Så vad gjorde jag idag efter jobbet? Jo jag tog mig ut till Uppsala Alpina Center, Sunnersta backen. I början var det ruskigt isigt på första branten och jag föll, såklart. Men sen tog det sig. Backen vart bättre, snön föll och jag vågade mer.

Backen är inte så lång och den andra var stängd. Men den här backen är i alla fall lagom brant för mig för att träna bort fegheten, farten och att carva. Jag är så nöjd efter kvällens åk.

Som bilden visar fick jag backen för mig själv den sista halvtimmen. Riktigt lyxigt och skönt. Inga barn som åkte i vägen och jag kunde träna ännu mer och ta ut svängarna. Eller var det jag inte skulle göra kanske?

Nu sitter jag i alla fall nedkrypen i soffa och känner mig både nöjd och glad. Att lite skidåkning kan göra en så glad. Hoppas på mer åk till helgen, men då blir det Skattmansö istället.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar