fredag 18 januari 2013

Snöliv

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jag älskar vinter, jag älskar snö och jag älskar att vara ute i snön. Att få vakna av solen som tittar in genom fönstret och sen se snön glittra som kristaller när jag äter frukost, då känner jag ett lyckorus i hela kroppen. Det är även då jag önskar att jag bodde lite närmare en backe som har öppet dagtid. Så jag kunde ta mig några åk innan jobbet. Det här med skidåkning är jag verkligen fast för. Jag är inte uppväxt med det (förutom längdskidor) och har egentligen inte åkt så mycket. Men efter de två resor jag varit med på till Kittel och de få gånger jag faktiskt har åkt till fjällen innan, så har intresset bara växt mer och mer. Och nu är jag alltså helt fast och har egna grejer och allt. Vill egentligen bara åka varje dag men det skulle nog dock inte mitt knä tycka om.
 Så nu sitter jag här, fredag förmiddag och ser hur fantastiskt det är ute, ser skidgrejerna ligga och titta på mig i hallen och saknar en öppen backe. Men i morgon, då får jag förhoppningsvis rasta min skidkropp igen. Då blir det en dag i Skattmansöbacken, med matsäck och allt.
 De senaste gångerna, eller alla gånger, jag åker med någon så är det alltid mig alla står och väntar på. Mitt mål är att vara den som står i slutet och väntar på de andra. Träna, träna, träna, och våga, våga, våga. Jag har haft den bästa av lärarna, Åsa, hon har givit mig en massa tips och råd för utveckling och allt det ekar i huvudet. Man måste ha mål här i livet.
 För att stilla min suktan så sitter jag och kollar på goggles. Har fått en fin årsbonus på en sportbutik, så varför inte ett par nya goggles? De jag har nu fungerar bra, förutom när det är grått och disigt. Jag har ett par goggles med spegelglas och just när det är grått då blir allt bara mjölk och jag åker hellre utan. Fast då blir det lite bitigt i kinderna. Två favoriter har jag just nu.

  

 


Samma märke men lite olika. Vi får se vilket par det kan bli. Har inte så stor koll på det där med färgen på glaset. Men tror i alla fall att båda är bättre i det gråa disiga vädret än vad mina spegelgoggles är.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar