lördag 12 januari 2013

Sjukstuga de luxe

Ledig helg och planerna var stora. Det har snöat i veckan, är minusgrader och skidorna har kommit tillbaka. Tanken med helgen var att jag skulle ta mig ut till Skattmansöbacken och åka skidor. Träna på att carva och åka fort. Men mitt knä har satt stopp för planerna, så himla typiskt. Har haft ont i knät sen innan jul och det vart egentligen inte bra av att åka i Åre, trots att jag hade det tejpat och knäskydd. Det vart aningens bättre men det är inte bra. I torsdags tog jag en promenad, redan efter 30 minuter så började jag känna av det igen. Så i helgen är det bara vila vila vila för mitt knä och hoppas att det är bättre till nästa helg. Då SKA jag åka skidor.

Inte nog med ett ont knä så har jag även en ond mage. Var med syster och måg på vimmel middag igår kväll. Någon timma efter att jag kom hem så började jag få ont i magen och har haft ont hela natten. Det var lite bättre imorse, tills jag åt frukost, då fick jag ont igen. Antingen var det något tok med de jag åt eller så är det bara allmänt bråkig mage. Theresé och Johan har inte känt av någonting.
 Idag är det alltså sjukstuga i underställ som gäller i min lägenhet. Jag hoppas att magen ger med sig till i eftermiddag, för då är planen att Lania ska komma hit på lite middag och hjälpa mig med att äta upp mitt pepparkakshus.

Njuter av nyårsbilderna så länge och alpint på tv.

Första dagen började med plusgrader och regn. Men sen kom solen och det vart en fin dag i backen.

Så otroligt vackert det var på skutan under nyårsafton
 Jag missade svänga till höger sägs det, därför hamnade jag själv nere vid fel lift. Men egentligen så fick jag feeling och prövade mina egna vingar... Tillslut kom gänget och gjorde mig sällskap.
Tre rätters på nyårsafton
Gagnam style
charader - Lady Gaga
 Nästa "skidår" är min plan att det är jag som ska stå nere i backen och vänta på de andra. Måste bara våga åka snabbt och åka snabbt i branterna. Allt handlar om modet.

/Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar