onsdag 30 januari 2013

Himlen är oskyldigt blå...

Dagen börjar med att jag vakna runt sju av "plogbilarna" som skrapar bort snö och is från gatan. Lyckas tillslut somna om. Vaknar till och drar mig i sängen strax efter nio. Tittar ut genom fönstret och känner att jag inte alls vill gå ut. Regn, blåst och riktigt tröligt väder. Är det nu som vintern tog slut? Jag hoppas verkligen inte det.
 Sen ringer det på dörren, en gång, två gånger, jag öppnar klädd i pyjamas och morgonrock. Och där i trapphuset står vaktmästaren och en hantverkare. Min första tanke är "NEJ INTE IGEN". Till saken hör att min balkong har fått en ny grund och så fort det varit töigt nu i vinter så har det läckt ner till grannen under. Vid jul/nyår fick de vatten ut på deras golv och färgen har hängt från taket. Nu när det har börjat töat och regnat igen så har det blivit samma sak. Färgen i deras tak hänger. Vaktmästaren och hantverkaren gick ut på balkongen och kollade men kunde inte hitta något ställe det skulle kunna läcka ifrån. Men läcker det gör det. Så nu har jag återigen fått en blå vägg över balkongen. Vaktmästaren tyckte han var rolig och sa "Nu får du igen insyn i alla fall". Kände att det inte riktigt var läge för att skoja. SÅ trött på allt strul med lägenheten, det tar aldrig slut känns det som.

Dagen kan bara bli bättre efter den här starten.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar