torsdag 10 januari 2013

Snövit en musikal

I söndags var jag, Peter, Sofie och Maja på Snövit en familjemusikal på UKK i Uppsala. Det var faktiskt andra gången jag såg den. Första gången var i Piteå, 2008, om jag minns rätt. Det är en helt fantastisk musikal och jag råder alla som har möjlighet att gå och se den. Just nu turnerar de runt i Sveriges avlånga land och den passar både för barn och för vuxna. Anledningen till att jag sett den två gånger är att jag känner Anna-Lill som är med i den, Sofies kusin, hon har varit med sen starten (men hade säkert sett den mer än en gång även om jag inte kände Anna-Lill).

Ett härligt smakprov på dvärgarna "Konrads", Snövit, Häxan och musiken... Jag lovar att man går därifrån med ett leende på läpparna. Om inte så är man lite humorlös. Föreställningen har något för alla.












/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar