torsdag 24 januari 2013

Konstvetenskap & maränger...

Dagen idag började intressant. Jag tänkte att jag skulle gå på historiaföreläsning. Kollade schema, gick upp och gjorde mig redo. Kom till skolan, satte mig i salen, i tro om att det var en föreläsning om Egyptens tidiga historia. Men så fel jag hade. Jag hade tydligen hamnat på en föreläsning om Konstvetenskap?! Oj vad jag inte hörde hemma där. Jag försökte smälta in så väl jag kunde och tänkte att jag smiter när vi har paus. Fick
vi någon paus då? Nej den drogs in så vi kunde sluta tidigare istället. Så där satt jag snällt och lyssnade. Visst var det lite intressant men Egyptens historia hade passat mig lite bättre. Konsten att lyckas gå på helt fel föreläsning har jag nu klarat av.

När jag väl kom hem så passade jag på att plugga lite, men framförallt fortsätta med marängbaket. Av fem bunkar finns det nu "bara" två kvar. 2-3 liter smet. Det tar aldrig slut. De har gjorts blå, gula, kolamaränger och mandelmaränger... Får göra de sista två bunkarna imorgon tror jag. Plåtarna och tålamodet för dagen har tagit slut.

Pimpade till mitt fönster lite idag också, med tulpaner. Så fint, snö ute, solen som skiner innan den går ner. Det är så vacker. Älskade vinter, låt det aldrig ta slut. Det är dagar som dessa som jag verkligen saknar att bo i uppe i norr. För jag vet att snart kommer vintern här nere ta slut.

Igår kväll tog jag i alla fall mig ett par kvällsåk igen. Så skönt även om backarna tar slut så fort. Den här gången var alla tre backar öppna och lite med folk. Bra backar till träning. På söndag blir det Skattmansö igen. De gillade jag lite bättre. Då följer även Lania med. Tjoho!!! Längtar som en tok.
Hur som helst ikväll byter jag ut pjäxorna mot dansskorna. Torsdagsbuggen drar igång igen. Den här terminen kommer jag faktiskt ha bugg 3 gånger i veckan. Lyckades hamna på avancerade kursen på onsdagar och meddansare till nybörjarkursen på söndagar och sen är till slut torsdagsträningen. Någonstans där emellan ska jag även få in lite skidåkning också.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar