måndag 14 januari 2013

Julgransplundring

Igår var det tjugondaknut och julen skulle städas ut. Det blir ganska tomt när alla tomtar, ljus och granen försvinner. Men mindre än ett år tills det får komma upp igen.



Pepparkakshuset står kvar än, äter och äter men det tar aldrig slut. Det är roligare att bygga än att äta huset.

Tillslut kan jag tala om att jag höll mig från backen även igår. Det tog emot väldigt, väldigt mycket. Så otroligt härligt väder ute, minusgrader, sol och nysnö. Kliandet i kroppen ligger på max. Det var som gjort för en dag i backen med skidorna på. Men nej. Jag tog mig i alla fall en promenad, det kunde jag inte hålla mig ifrån, någon måtta får det vara på eländet. Satte mej på en plätt en stund. Lät solen skina i ansiktet och filosoferade. Riktigt skönt. Håller koll på vädret och faktiskt ser det lovande ut även inför kommande lördag. Håller alla tummar och hoppas. Fick faktiskt inte ont i knät efter gårdagens promenad, det känns lovande även det.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar